Hoe kunnen we helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

iPhone laadt niet op

Als uw iPhone of iPod touch niet wordt opgeladen

Lees hier wat u kunt doen als de batterij niet of langzaam oplaadt of als er een waarschuwingsbericht wordt weergegeven.

Voeding aansluiten

Volg deze stappen voor het opladen van uw apparaat:

  1. Sluit uw apparaat aan op de meegeleverde USB-kabel.
  2. Sluit het apparaat vervolgens aan op een van deze drie voedingsbronnen:

Stopcontact

Steek de USB-oplaadkabel in een USB-lichtnetadapter en steek de adapter vervolgens in het stopcontact.

Computer

Sluit uw oplaadkabel aan op de USB 2.0- of 3.0-poort van een computer die is ingeschakeld en niet in de sluimerstand staat. Gebruik de USB-poorten van het toetsenbord niet.

Voedingaccessoire

Sluit de kabel aan op een USB-hub met voeding, een docking station of een ander door Apple gecertificeerd accessoire.

Als u een iPhone 8 of nieuwer draadloos probeert op te laden, controleert u eerst of u kunt opladen met de meegeleverde USB-kabel. Als dat werkt, leest u hier verder over draadloos opladen. Bij accessoires van andere leveranciers controleert u of ze gecertificeerd zijn door Apple.

Tijdens het opladen van het apparaat wordt er een bliksemsymbool in het batterijsymbool in de statusbalk weergegeven, of een groot batterijsymbool op het toegangsscherm .

Als uw apparaat niet of langzaam oplaadt

Volg deze stappen en probeer het na elke stap opnieuw:

  1. Controleer uw oplaadkabel en USB-adapter op tekenen van beschadiging, zoals breuken of verbogen pinnen. Gebruik geen beschadigde accessoires.
    Lightning-naar-USB-kabel en USB-C-lichtnetadapter
  2. Gebruik een stopcontact en controleer de verbindingen tussen de oplaadkabel, de USB-adapter en het stopcontact of het netsnoer, of probeer een ander stopcontact.
  3. Verwijder al het vuil uit de oplaadpoort aan de onderkant van uw apparaat en sluit de oplaadkabel stevig aan op uw apparaat. Als de oplaadpoort beschadigd is, heeft uw apparaat waarschijnlijk service nodig.

    Afbeelding van de oplaadpoort.

  4. Laat het apparaat een half uur lang opladen.
  5. Als het apparaat dan nog steeds niet reageert, herstart u het geforceerd:
    • iPhone 8 of nieuwer en iPhone SE (2e generatie): druk kort op de volume-omhoogknop en laat deze weer los. Druk kort op de volume-omlaagknop. Houd de zijknop ingedrukt tot het Apple logo wordt weergegeven.
    • iPhone 7, iPhone 7 Plus en iPod touch (7e generatie): houd de zijknop (of de bovenste knop) en de volume-omlaagknop tegelijkertijd ingedrukt totdat het Apple logo wordt weergegeven.
    • iPhone 6s of ouder, iPhone SE (1e generatie), en iPod touch (6e generatie) of ouder: houd de zijknop (of de bovenste knop) en de thuisknop ingedrukt tot het Apple logo wordt weergegeven.
  6. Laat uw apparaat daarna nog een half uur opladen.
  7. Als het apparaat nog steeds niet wil inschakelen of opladen, brengt u het apparaat met de oplaadkabel en de oplaadadapter naar een Apple Store of een erkende Apple serviceprovider voor nader onderzoek. U kunt ook contact opnemen met Apple Support.

Als uw apparaat is gestopt met opladen op 80 procent

Uw iPhone kan iets warmer worden als deze aan het opladen is. Als de batterij te warm wordt, kan de software het opladen boven de 80 procent beperken om de levensduur van de batterij te verlengen. Uw iPhone zal opnieuw opladen als de temperatuur is gedaald. Probeer uw iPhone en oplader naar een koelere plek te verplaatsen.

In iOS 13 en nieuwer wordt gebruikgemaakt van geoptimaliseerd opladen om het verouderingsproces van de batterij tegen te gaan door de iPhone niet volledig opgeladen te houden wanneer dat niet nodig is. Uw iPhone gebruikt machine learning op het apparaat om uw dagelijkse oplaadroutine te leren, zodat de iPhone pas verder oplaadt dan 80% wanneer u uw iPhone weer nodig hebt.* ‘Geoptimaliseerd opladen’ is alleen actief wanneer uw iPhone voorspelt dat hij voor langere tijd wordt aangesloten op een oplader.

*Informatie over uw oplaadroutine wordt alleen op uw iPhone bewaard. De informatie wordt niet bewaard in reservekopieën en wordt niet gedeeld met Apple.

Als er een waarschuwing wordt weergegeven dat het accessoire niet wordt ondersteund of niet is gecertificeerd

Deze waarschuwingen kunnen om verschillende redenen verschijnen:

  • Misschien is de oplaadpoort van uw iOS-apparaat vuil of beschadigd
  • Uw oplaadaccessoire is defect, beschadigd of niet door Apple gecertificeerd
  • De USB-lader is niet ontworpen om apparaten op te laden

Volg deze stappen:

  1. Verwijder eventueel vuil uit de oplaadpoort aan de onderkant van het apparaat.
  2. Herstart uw iPhone of iPod touch.
  3. Probeer een andere USB-kabel of een andere oplader.
  4. Zorg ervoor dat u de nieuwste iOS-versie hebt.
  5. Neem contact op met Apple Support om een afspraak te maken voor service.

 

Inhoudsopgave